2009. április 11., szombat

Prasad, avagy vigyázz mit veszel a szádba


Prasad

Az első három napon túl vagyunk a TTCn, kellemesek a tapasztalataim. A mércét igen magasra tette Ajay, egyhuzamban toljuk le a 3,5 órát délután, 11.30-tól a legnagyobb melegben (reggel 6.30-tól első széria, mysore style ázsana), hihetetlen izgalmas az anyag és a Mester is tehetséges előadó. Eddig csak elmélet volt, hétfőtől hozzájön az ászana elemzés, minden egyes pozíciót górcső alá veszünk. A hangulat is felettébb kellemes, 2 indiai lány van rajtam kívül a csapatba, Gokulamból. Először kicsit tartottam tőlük, hogy nagy lesz az arcuk (eddig a main shalában tolták, Pattabinál) de kellemesen csalódtam, egész jó fejek.

Kiderült, hogy amolyan beavatás jelleggel, nem kötelező, de ajánlott, a tréning befejezése előtt meg kéne mosdanunk tehén (szent állat Indiában) vizeletbe és még inni is kellen belőle... A lányok arca kicsit elfehéredett (indiai származásúak, de UK-ben élnek, annyira nem vágják a kultúrát) amikor meghallották, én már olvastam erről, de valahogy nekem sem futott össze a nyál a számban. Kevesen tudják, de minden tisztességes prasadban (felajánlott étel) is van pár csepp a nemes nedűből, amit minden valamire való Indiába látogató turista örömmel megkóstól, ha ellátogat valamelyik templomba (ingyen adják, nem vágják mi van benne) Állítólag terápiás jelleggel gyógyításra is használják.

Nincsenek megjegyzések: